OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Úvodní stránka » Úvahy » Největší britská tisková agentura přešla na fotoaparáty Sony

Největší britská tisková agentura přešla na fotoaparáty Sony

Největší národní tisková agentura ve Velké Británii a Irsku PA (dříve známá jako Press Association) oznámila dohodu se Sony. Její fotografové přechází z DSLR fotoaparátů Canon a Nikon na přístroje a objektivy Sony.

PA byla založena před 153 lety a její vlastníci jsou primárně britské noviny, např. Daily Mail. PA má více než 90 novinářů - fotografů a video novinářů. Nyní začal proces jejich přesměrování na plnoformátové fotoaparáty Sony A9 II, Sony FX3 a další full-frame přístroje. K nim budou používat celou řadou objektivů Sony s bajonetem E, včetně několika modelů G Master, jako jsou FE 24-70 mm f/2,8 GM, FE 70-200 mm f/2,8 GM OSS, FE 135 mm f/1,8 GM a FE 400 mm f/2,8 GM OSS. Foto grafové obdrží svou sadu osobně od společnosti Sony a k tomu pravidelná školení.

Vycházející hvězdy fotožurnalismu.jpg

„Je nám velkou ctí oznámit tuto spolupráci s PA Media, největší tiskovou agenturou ve Velké Británii a Irsku. Jsme neuvěřitelně hrdí na to, že s nimi můžeme spolupracovat a poskytnout tak svým klientům to nejlepší pro fotografování a videa zpráv a sportu. Partnerství a pokračující vztah nám nejen pomůže dále rozvíjet náš kamerový systém, ale umožní nám v budoucnu lépe sloužit jejich profesionálním fotografům. Dáme jim příležitost zachytit, přenášet a dodávat snímky způsobem, kterým to nikdy předtím nedokázali.“ Řekl Yasuo Baba, ředitel společnosti Sony Europe.

Martin Keene, editor fotografií skupiny PA Media Group, dodal: „Tichá závěrka Sony, vynikající objektivy a brilantní senzory spolu se vztahem, který jsme během několika posledních let vybudovali, učinily z našeho rozhodnutí změnit techniku snadnou volbu.“ Keene také diskutoval o podpoře, kterou PA obdržel od Sony a dodal: „Je to velká investice, ale příležitost, aby celý náš tým používal stejnou zcela novou, nejmodernější techniku, která opravdu stojí za to a bude znamenat rozdíl v kvalitě snímků, které uvidí naši zákazníci.“

Není to tak dávno, co fotožurnalistice dominovaly zrcadlovky Canon a Nikon. Za krátkou dobu je tomu úplně jinak. Důvodem je právě zrcadlovková „minulost“ uvedených výrobců a jejich nechuť naplno se věnovat perspektivním bezzrcadlovkám. Společnost Sony, která nebyla ukolébána letitým pocitem nenahraditelnosti ve fotožurnalistice, nyní těží z trpělivého vývoje svého systému.

Dobře si pamatuji dobu před pěti lety, kdy si Canon a Nikon dělal z plnoformátových bazzrcadlovek srandu. Před třemi lety jsem tady uveřejnil článek Canon a Nikon uvedou full frame kompakty – pozdě, ale přece.

Na letošní olympiádě v Tokiu ještě bylo vidět u novinářů větší množství zrcadlovek Canon a Nikon. Důvodem je hodně peněz investovaných do „staré“ techniky, vynikající objektivy Canon i Nikon a v neposlední řadě nelehký přechod fotografů z DSLR na CSC. Na příštích hrách už bude jasná převaha CSC.